سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت گوش درد کودکان

What Causes an Earache?

عفونت گوش یا گوش درد یکی از رایج ترین عفونت هایی است که در زمان شیر خوارگی بروز میکند و دلایل میکروبی و غیر میکروبی دارد. رایج ترین علل گوش درد غیر عفونی، مشکلات مربوط به شیپور استاش و گوش میانی در بچه ها است. مدل آناتومیک شیپور استاش در کودکان با اشخاص بزرگ سال متمایز است و وضعیت افقی آن شیرخوار را مستعد عفونت های بالا رونده گوش و التهاب و گوش درد میکند . رایج ترین علل عفونی گوش درد نوزادان با شیرخواران و اشخاص بزرگ سال متمایز است. در نوزادی عفونت ا ی کولای یا استرپتوکوک متداول تر است ولی در بچه های بزرگتر رایج ترین علل پنوموکوک است.

 

علایم گوش درد کودکان:

درصورتی که فرزند شما از درد گوش رنج می برد، امکان دارد ناراحتی خود را با کشیدن گوش نشان بدهد. علایم دیگری که نشان می‌دهند کودک شما از درد گوش رنج میبرند عبارتند از بیقراری ، گریه، مشکل خوابیدن. یک تب خفیف یا ترشح مایع از گوش هم میتواند وجود عفونت را در گوش نشان بدهد.

 

درمان درد گوش کودکان:

بهترین راه رفع گوش درد، مراجعه به پزشک است. ولی درصورتی که نمی دانید که باید به متخصص کودک مراجعه کنید و یا متخصص گوش و حلق و بینی، بهتر است که اول نزد متخصص کودکان بروید.

راههای خانگی برای از بین بردن گوش درد کودکان:

- نخوابیدن روی گوش دردناک از ساده ترین شیوه های درمان گوش درد است. نخوابیدن روی گوشی که درد میکند به نیروی گرانش اجازه میدهد با خالی کردن مایع از گوش در کاهش درد نقش داشته باشد. اما استراحت هم ضروری است، از این جهت ، زمانی را برای کودک به خاطر کسب ارامش و استفاده از این شیوه درمان اختصاص دهید.

 

- بچه شما چند بار در روز با گذاشتن یک حوله گرم روی گوش دردناک به مدت 20 دقیقه راحت تر خواهد شد. درصورتی که به بچه تان شیر می دهید، به شیردهی ادامه دهید ولی وی را در شرایط عمود بگذارید . درصورتی که الزامی است مقدار کمتری شیر ولی به مراتب بیش تر به وی بدهید. از این که بچه در معرض دود سیگار قرار بگیرد، جلوگیری کنید.

 

- با مشورت پزشک و در صورت لزوم به بچه میتوان استامینوفن داد. درصورتی که کودک درد گوش میانی دارد از وی بخوهید گوش خود را با دمیدن از بینی در حالی که با دو انگشت خود بینی اش را گرفته است باز کند. از وی بخواهید چند مرتبه در روز این کار را تکرار کند.

 

- درصورتی که بچه تان عفونت مجرای گوش دارد تلاش نکنید با مکیدن گوش یا با وارد کردن وسایلی مثل گوش پاک کن گوش را خشک کنید. ازاین گذشته ، حداقل 7 روز گوش کودک را خشک نگه دارید.